Bestel voordelig en snel de beste koffiebonen, apparatuur en delicatessen.

Blog

  • Home

Fair Trade koffiebonen winnen aan populariteit en dat is niet zonder reden. De vraag naar ethisch verantwoorde producten groeit en steeds meer consumenten willen weten waar hun producten vandaan komen en onder welke omstandigheden ze zijn geproduceerd. In dit artikel nemen we een kijkje naar de maatschappelijk verantwoorde merken die een verschil maken in de koffie-industrie. Fair Trade koffiebonen zijn koffiebonen die zijn geproduceerd onder eerlijke omstandigheden. Dit houdt in dat de boeren een eerlijke prijs krijgen voor hun producten en de mogelijkheid hebben om hun eigen zaken te doen. Daarnaast moeten ze werken onder veilige en gezonde omstandigheden. Fair Trade heeft ook betrekking op milieubescherming. Dit houdt in dat producenten moeten werken aan het minimaliseren van hun impact op het milieu. Een van de pioniers binnen de Fair Trade koffiebranche is het merk Café Direct. Het merk is opgericht in 1989 en is nog steeds een belangrijke speler op de markt. Café Direct werkt samen met duizenden koffieboeren in 12 landen. Het merk betaalt boeren een premie waarmee ze kunnen investeren in hun gemeenschap en landschap. Een andere koffieproducent die de ethische productie hoog in het vaandel heeft staan, is het merk Percol. Het bedrijf is begonnen om de beste koffiebonen op een duurzame en ethisch verantwoorde manier te produceren. Bovendien zijn alle koffiebonen van Percol biologisch en fairtrade gecertificeerd. Naast Café Direct en Percol zijn er gelukkig nog veel meer merken die zich richten op Fair Trade koffiebonen, zoals het bekende merk Douwe Egberts. Het heeft zelfs zijn eigen Fairtrade Certified-label, dat bovendien dat alle koffiebonen Fair Trade gecertificeerd zijn. Koffieproducenten zetten zich steeds meer in voor maatschappelijk verantwoorde productie en dat is een goede ontwikkeling voor de koffie-industrie. Door te kiezen voor Fair Trade koffiebonen, hebben consumenten de kans om bij te dragen aan een betere wereld. Door bewust te consumeren, kunnen we als consumenten een positieve impact hebben op de wereld. En daar worden we uiteindelijk allemaal beter van.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *